قوانین و مقررات
کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده مناسب از خدمات گروه ناویرو به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وبسایت هنگام استفاده از پروفایل شخصی،جهت استفاده از خدمات و محصولات ارائه شده توسط این مجموعه به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین است و ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین این مجموعه از سوی کاربر است.
۱– تعاریف
مطابق قانون تجارت الکترونیک وبه منظور شفاف سازی اطلاعات و برداشت مشترک از واژههای به کار رفته در توافقات ذیل الذکر، تعاریف کلمات مندرج در متن قوانین به شرح زیر تعریف می شوند.
۱-۱–فروشگاه: فروشگاه اینترنتی گروه ناویرو به عنوان فروشنده
۲-۱–سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی گروه ناویرو به آدرس www.navirogroup.ir
۳-۱–محتوای سایت: کلیه اطلاعات منجمله قیمت، متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت و وبلاگ
۴-۱–کاربر میهمان: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت شده باشد، کاربر میهمان تلقی می شود.
۵-۱–عضو: هر شخص حقیقی که بنا بر مشخصات هویتی قابل استناد به عضویت سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.
۶-۱–مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید.
۷-۱–سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و با تکمیل فرآیند سفارش گذاری در سایت ، قصد خرید آنها را اعلام می نماید.
۲– راه های ارتباط الکترونیکی سایت
هنگامی که شما از سرویسها و خدمات گروه ناویرو استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که این مجموعه به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای سایت از طریق آنها صورت میگیرد.
توجه فرمایید تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.navirogroup.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرسهای رسمی و تایید شده در سایت و ارتباط تلفنی توسط شماره های ثبت شده در بخش تماس با ما، با شما ارتباط نمیگیریم. وب سایت گروه ناویرو هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر ازآدرس اشاره شده ندارد، کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها میتوانند از آدرسهای ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.
۳– مراحل ثبت سفارش و خرید
۱-۴– کاربران و مشتریان محترم برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت نمی باشند. اما توصیه بر انجام ثبت نام است که مزیت آن این است که علاوه بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به وارد کردن اطلاعات خود نمی باشید، می توانید از آخرین اخبار و تخفیفات پلکانی و پیشنهادهای خرید خوب مطلع شوید.
با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد سایت، به سایت اختیار می دهند تا از این اطلاعات جهت برقراری ارتباط استفاده نماید.
۲-۳– مشتریان در هنگام ثبت سفارش می بایست اطلاعات خود را دقیق وارد فرم سفارش نمایند. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است. .همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی معتبر ارائه نماید. همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویلگیرنده ثبت یا انتخاب میکند، در فاکتور درج خواهد شد.
۳-۳– روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات بررسی و اعلام موجودی میشوند. لازم به ذکر است ثبت سفارش در کل ایام سال اعم از تعطیلات رسمی نیز امکان پذیر می باشد.
۴-۳–کلیه سفارشهای ثبت شده در این مجموعه به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور سیستمی از طریق ایمیل، در پروسه بررسی قرار میگیرند. خرید شما از گروه ناویرو برای ما افتخار است و این مجموعه سعی خود را در تحویل کالا خریداری شده مشتریان انجام خواهد داد.
۵-۳– در صورت بروز مشکل مانند اتمام موجودی کالا ، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری (اعلام شده از سوی مشتری از طریق ایمیل یا سایر راههای ارتباطی و صرفا اعلام کتبی ) واریز خواهد شد.
۶-۳– در صورتی که مشتری، در زمانی پس از بسته بندی محصول و هنگام ارسال، از سفارش خود منصرف شود، مبلغ پرداخت شده با کسر ۲۰ درصد از مبلغ واریزی به عنوان هزینه های اداری و مالی طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری (اعلام شده از سوی مشتری از طریق ایمیل یا سایر راههای ارتباطی و صرفا اعلام کتبی ) واریز خواهد شد.
۷-۳– با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقیقی دیگری وجود ندارد.
۸-۳– از آنجا که گروه ناویرو یک وب سایت خرده فروشی آنلاین است و سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در انتخاب محصولات سقف تعداد سفارش گذاری جهت اطمینان از این مورد، قرار داده شده است.
۹-۳– لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، بهویژه درباره کالاهای در زمان فروش ویژه یا جشنواره که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران کد رهگیری نهایی تکمیل سفارش خود را از دریافت کنند و بدیهی است که گروه ناویرو، هیچگونه مسئولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است یا فرایند سفارش تکمیل نشده و تکمیل وجه نشده، ندارد.
۴– روشهای پرداخت
مشتریان لازم است کل وجه سفارش خود را بصورت آنلاین یا کارت به کارت ( با هماهنگی با گروه ناویرو از طریق راه های ارتباطی اعلام شده)، پرداخت نمایند تا کالا به نام ایشان بارنامه شده و ارسال شود. بدیهی است شماره بارنامه برای پیگیری های بعدی در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.
۵– روشهای ارسال سفارش
۱-۵– مشتریان می توانند در مرحله ثبت سفارش و استعلام، از بین روشهای ارسال ممکن، یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند. انتخاب هر روش به منزله آگاهی از قوانین و شرایط آن می باشد.
۲-۵– در مواردی که ارسال توسط شرکت پست یا باربری انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در حداقل بازه زمانی به شرکت پست یا باربری و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد. در این موارد باتوجه به اینکه مطابق مواد ۳۸۶ و ۳۸۷ قانون تجارت کلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد، با این حال گروه ناویرو همواره نهایت تلاش خود را میکند تا کلیه سفارشها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد
۶– هزینه ارسال
هنگام ثبت سفارش و پیش از پرداخت مبلغ سفارش، با توجه به شهر و میزان خرید امکان انتخاب روش های ارسال مختلف برای شما فعال خواهد شد، که هزینه ارسال مطابق با آدرس اعلامی و روش ارسال انتخابی محل، محاسبه خواهد شد.
۷– تحویل سفارش
۱-۷–سفارش های ارسالی شهر تهران به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوداث غیر مترقبه، در بازه زمانی ۲ تا ۳ ساعته که با مشتریان هماهنگ خواهد شد، تحویل می گردند و مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته باشند، در غیر اینصورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد آن بر عهده مشتری می باشد.
۲-۷–سفارش های ارسال شده توسط پست و باربری: سفارش هایی که قرار است از طریق پست یا باربری ارسال گردند، در صورتیکه قبل از ساعت ۱۲ نهایی شده باشند، در همان روز تحویل پست یا باربری خواهند شد، اما چنانچه بعد از این ساعت نهایی شده باشند، در روز کاری بعد تحویل خواهند گردید.
۳-۷– مشتریان محترم موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.
۴-۷– مشتریان محترم موظف هستند در هنگام تحویل گرفتن سفارش، کالای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرند (تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد، تحویل گرفته شود.) توجه گردد هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می شود، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت.
۵-۷-در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست و یا باربری، مشتریان محترم موظف هستند در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن و درخواست صورتجلسه، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نماید، دیگر حق اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا نخواهد داشت، زیرا به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت توسط مشتری وجود ندارد.
۶-۷- طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.
۷-۷– طبق قوانین فروشگاه، در سفارش هایی که پرداخت آنها در محل مشخص گردیده است، قبل از تحویل کالا، ابتدا لازمست که وجه فاکتور تسویه و سپس کالا تحویل گردد. پس از تسویه وجه فاکتور، مشتری در حضور نماینده فروشگاه فرصت خواهد داشت تا کالای خود را از نظر سلامت ظاهری بررسی و سپس رسید تحویل ظاهری کالا را امضاء نماید؛ پس از تحویل ظاهری، مشتریان محترم تا ۷ روز فرصت خواهد داشت تا کالا را از نظر فنی بررسی نماید. در صورت وجود هر گونه مشکل فنی و تایید کارشناسان خدمات پس از فروش مربوطه ، مطابق قانون تجارت الکترونیک ، کالا مشمول قانون ۷ روز تضمین طلایی تعویض می گردد.
۸-۷– همچنین در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده و قوانین تجارت الکترونیک ، کلیه محصولات باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند. بعد از تحویل مشتری طبق ماده ۸-۸ این قوانین ، تا ۷ روز امکان بازگشت کالا را با توجه به شرایط ذیل خواهد داشت:
۱-۸-۷– کالای خریداری شده از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج نشده باشد و این امر به تایید کارشناسان فروشگاه برسد.
۲-۸-۷– کارتن و بسته بندی کالا کاملا سالم و بدون پارگی یا مخدوشی باشد. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی موجب عدم امکان استفاده از این تضمین می گردد.
۳-۸-۷– در این شرایط وجه کالا حداکثر ظرف ۴۸ ساعت کاری پس از تایید کارشناسان فروشگاه، به حساب مشتری واریز خواهد شد.
۴-۸-۷– در این موارد هزینه ارسال و عودت کالا (هزینه رفت و برگشت) بر عهده مشتری می باشد.
۵-۸-۷– امکان عودت کالاهایی که قیمت آنها تابع نوسانات بازار است، حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد از تکمیل سفارش می باشد.
۹-۷– همچنین عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.
۱۰-۷– لازم به توجه است که ایرادهای اعلام شده توسط مشتری، توسط کارشناسان، کنترل و بررسی میشود و در صورت تائید وجود نقص فنی، کالا مشمول ماده ۸-۱۴ میشود. اشکالهای فنی که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، شامل این ماده نمیشود.
۱۱-۷– در صورت وجود هر گونه مشکل فنی و تایید کارشناسان خدمات پس از فروش مربوطه ، مطابق قانون تجارت الکترونیک ، کالا مشمول قانون ۷ روز تضمین تعویض کالای معیوب می گردد.
۱۲-۷– آسیبهای فیزیکی ناشی از حمل و نقل شامل استفاده از این سرویس نمیشود و مطابق شرایط مربوطه درج شده در این قوانین تصمیم گرفته خواهد شد.
۱۳-۷– برای استفاده از خدمات ماده ۸-۱۴( تضمین تعویض ۷ روزه)، دقت فرمایید که کالا به خوبی بسته بندی شود، لوازم جانبی و فاکتور به صورت کامل به همراه آن ارسال شود. در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود توسط گروه ناویرو دریافت نشود، امکان سرویس دهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط تعویض محسوب می شود. هم چنین در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده دراین مجموعه به اتمام برسد و امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، میتواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید و نوسانهای قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمیشود.
۱۴-۷– به دلیل مسائل و مشکلات روی داده و بر اساس هماهنگی صورت گرفته با پلیس فتا و نیروی انتظامی، تحویل کلیه سفارش ها درب ورودی ساختمان خواهد بود.
۸– محتوای سایت و مشخصات محصولات
گروه ناویرو نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه و تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکتهای سازنده محصولات انجام می نماید. اما لازم به ذکر است تضمین نمیکند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد. اگر محصول ارائه شده توسط گروه ناویرو دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در سایت است تنها راه حل، استرداد کالا قبل از استفاده و در شرایط اولیه مطابق ماده ۷-۱۱ است.
۹– حق مالکیت مادی و معنوی
کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه گروه ناویرو، غیر مجاز بوده و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.
۱۰–موارد فورس ماژور
تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد فورس ماژور، هیچ گونه مسئولیتی در قبال قوانین ذکر شده ندارد. با این حال، در صورت رخداد حادثه غیرمترقبه، این مجموعه نهایت تلاش خود را در راستای بازگشت به روند فعالیت پیشین خود و از سرگیری فرآیند ها را به کار گیرد.
قوانین فروشگاه مشتمل بر۱۰ ماده می باشد و مشتری با علم و آگاهی از تمام قوانین نسبت به ثبت سفارش و خرید اقدام می نماید و لذا هر گونه ادعایی در خصوص عدم اطلاع از قوانین، فاقد وجاهت قانونی بوده و فروشگاه مسئولیتی در برابر آنها ندارد.
محتویات این صفحه در هر زمانی قابل تغییر است و این حق برای گروه ناویرو محفوظ بوده که بدون اطلاع و هماهنگی قبلی، اقدام به بروز رسانی و یا تغییر در محتوای این صفحه کند. کاربران موظف هستند که به صورت دوره ای و یا قبل از اقدام به خرید به این صفحه مراجعه کرده تا از تغییرات احتمالی در قوانین آگاه شوند.
سوالات بیشتر
شما در صورت تمایل در هر زمانی می توانید سوالات خود را در مورد سیاست حفظ حریم شخصی خود از ما بپرسید و ما حتما به شما پاسخ خواهیم داد. لطفاً سوالات خود را به یکی از روش های ذکر شده در بخش تماس با ما ارسال کنید.